دوربين
تكنولوژي

چند داستان كودكانه معروف كه از ايام قديم تا به امروز براي كودكان توسط بزرگتر ها روايت مي شوند عبارت اند از:

داستان هاي كودكانه كليله و دمنه، قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب، هزار و يك شب، شازده كوچولو، مرباي شيرين، قصه هاي مجيد، ماهي سياه كوچولو، قصه ما مثل شد.

روايت اين داستان هاي كودكانه براي بچه ها آن ها را با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام آشنا كرده و بسياري از مفاهيم را از همان كودكي به آن ها مي آموزد. كودكان پيام ها و نكات آموزنده را از داستان كودكانه راحت تر و سريع تر مي پذيرند، با شخصيت هاي داستان ارتباط برقرار مي كنند و با قهرمان سازي و الگو برداري از آن ها زندگي خود را شكل مي دهند؛ لذا خواندن داستان هاي آموزنده در شكل گيري شخصيت كودك و زندگي او موثر است.

اختلال بيخوابي كودكان در اثر عوامل مختلفي در آن ها پديد مي آيد؛ گاها مي بينيم كه كودكان با وجود خواب آلوده بودن نمي توانند به خواب بروند و ناآرامي مي كنند. درمان بيخوابي كودكان به علتي كه از آن به وجود آمده است بستگي دارد؛ به عنوان مثال بيخوابي كودكان اگر ناشي از آسم يا مشكلات تنفسي باشد، كودك در خواب سرفه مي كند يا نفس هايش صداي غير معمول دارد. در اكثر مواقع داشتن برنامه منظم براي خواب كودكان و رعايت آن در روزمره كودك، رفته رفته مشكلات بيخوابي كودكان را بهبود مي بخشد.

يكي ديگر از اختلالات شايع در كودكان، به خصوص در سنين 3 تا 5 سالگي، شب ادراري كودكان است. اگر شب ادراري كودكان كنترل نشود و والدين به فكر درمان آن نباشند، اين اختلال مي تواند برنامه خواب كودكان را بهم بريزد و منجر به بدخوابي در كودكان شود. شب ادراري كودكان مي تواند بر اثر ترس و استرس در كودكان پديدار شود و و اين ترس و اضطراب در كودك  با شب ادراري شديدتر مي شود، لذا درمان استرس هاي دروني كودك بايد در همان كودكي توسط والدين جدي گرفته شود. 

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۷:۳۱ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی