دوربين
تكنولوژي

بدغذايي كودكان يكي از معضلاتي است بسياري از والدين و كودكان را درگير خود كرده است. بدغذايي در برخي كودكان به صورت بي اشتهايي و در برخي از آن ها به صورت علاقه يا تنفر از غذايي خاص است؛ مثلا برخي از كودكان فقط دوست دارند خوراكي هاي شيرين بخورند يا خوردن غذاهاي برنجي و خورشت ها را دوست ندارند. غذا براي رشد و نمو كودك بسيار اهميت دارد و اين كه كودك در سنين رشد خود انواع غذاهاي مغذي و مفيد براي رشد را استفاده كند نيز بسيار مهم است. كودكان بدغذا سرعت رشد پايين تري نسبت به ساير كودكان دارند و انرژي آن ها براي انجام بازي و فعاليت هاي روزانه بسيار كمتر است. 

علت اكثر بدغذايي كودكان را مي توان در شيوه هاي فرزندپروري والدين يافت. روش هاي غلطي كه مادر و پدر ها براي غذا دادن به كودك از آن استفاده مي كنند، عمده ترين دليل مشاهده بدغذايي در كودكان به شمار مي آيد؛ عدم رعايت برنامه دقيق براي غذا خوردن كودك، يا فقدان برنامه غذايي مناسب و مفيد براي كودك و پافشاري و اجبار در خوراندن غذا به كودك از ديگر عواملي است كه بدغذايي كودكان را تشديد مي كند.

يكي از پيامد هايي كه بدغذايي كودكان براي آن ها دارد، استفراغ كودكان است؛ اختلال شايعي كه ممكن است مشكلات گوارشي متعددي را در بدن كودك ايجاد كند. براي آن كه بفهميد عارضه ي استفراغ كودكان تا چه حد جدي است و چگونه بايد درمان شود، بايد به پزشك متخصص مراجعه كنيد. در صورتي كه مشكل استفراغ كودك شما جدي نيست و كودك بر اثر يك ويروس يا غذاي فاسد به آن دچار شده است؛ باز هم براي درمان آن بهتر است به پزشك مراجعه كنيد، چرا كه استفراغ منجر به كم شدن آب بدن كودك شده و براي تامين مايعات از دست رفته، بايد تحت درمان قرار بگيرد. در اين موارد مصرف محلول الكتروليت نيز با تجويز و تاييد پزشك معالج، براي درمان كودك موثر است. اين محلول بايد زماني مورد استفاده قرار بگيرد كه معده كودك توانايي نگه داشتن مايعات را در خود دارد، و در حين مدت استفراغ كودكان در درمان آن ها موثر نيست.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اختلالات مختلف كودكي و روش هاي درماني آن ها، مي توانيد به وبسايت وولك مراجعه كنيد. 





 



 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۵:۵۸ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی