دوربين
تكنولوژي

 

بي خوابي كودكان عبارت است از حالتي كه كودك در خوابيدن مشكل دارد و به سختي به خواب مي رود يا در به صورت مكرر از خواب مي پرد. اين اختلال مي تواند داراي دلايل جسمي يا رواني متعددي باشد كه در هر دو صورت به كودك آسيب هاي متعددي وارد مي كند و باعث ايجاد تنش در خانواده و به هم ريختن برنامه خانواده و اضطراب كودكان مي شود.در صورت شدي بودن اختلال بي خوابي كودكان، براي تشخيص علت بروز آن بايد به روانپزشك براي معالجه مراجعه كرد.

خواب نوزادان در شبانه روز تا 20 ساعت از 24 ساعت ساعت، نرمال است. كودكان تا يك سالگي به 15 ساعت خواب در شبانه روز و تا 3 سالگي به 12 ساعت خواب نياز دارند.

معمولا كودكان از 3 سال به بالا و نوجوانان به طور ميانگين هشت ساعت در شبانه روز مي‌خوابند ولي اين ميزان خواب براي هركس بر اساس سبك زندگي، شغل، ميزان فعاليت و عادت‌هاي او متفاوت مي باشد.

اضطراب كودكان يكي از عواملي است كه مي تواند باعث بي خوابي كودكان با بدخوابي آن ها شود. استرس و اضطراب كودكان يك مبحث مهم در ارتباط با كودكان است كه كنترل نشدن آن در كودكي، مشكلات عديده اي را در بزرگسالي در پي دارد. استرس و اضطراب كودكان مي تواند به دلايل شرايط محيط زندگي در آن ها پديدار شود. وجود تنش در خانواده و محيط اطراف كودك عمده ترين عاملي است كه اين اختلال را در كودك به وجود مي آورد. استرس هاي مداوم و وارد كردن فشار هاي رواني به كودك، منجر به بروز پرخاشگري در كودكان مي شود.

كودك پرخاشگر، عصباني است و دوست دارد داد بزند، فحش بدهد و اشياء را پرتاپ كند. اين رفتار ها به خصوص در نوجواني به شدت بروز پيدامي كند و دلايل متنوعي را شامل مي شود. الگو برداري هاي نامناسب در خانه يا مدرسه و مهد كودك عمده دليل پرورش كودك پرخاشگر در جامعه است؛ به همين دليل است كه روانشناسان هميشه مي گويند در حضور كودك مراقب رفتار و گفتار خود باشد. ناكامي در رسيدن به مقصود، استرس و اضطراب كودكان، افسردگي و عوارض ناشي از مصرف دارو برخي از عوامل تاثيرگذار در بروز پرخاشگري در كودكان به شمار مي آيند.

براي درمان و كنترل پرخاشگري در كودكان بهتر است با كودك پرخاشگر با ملايمت صحبت كنيد و سعي كنيد علت رفتار را از او جويا شويد و كودك را آرام كنيد؛ هم چنين حتي الامكان الگو هاي رفتاري نامناسب را از كودك دور كنيد و محيط را براي او آرام كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۴:۳۴ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی