دوربين
تكنولوژي

 يكي از اختلالات شايعي كه در كودكي و نوجواني به وفور ديده مي شود؛ بيش فعالي كودكان و نوجوانان است. بيش فعالي كودكان به دليل فقدان يا كمبود ترشح آدرنالين در مغز انسان به وجود مي آيد؛ لذا بيش فعالي تنها با نشانه جنب و جوش و تحرك زياد در كودكان تشخيص داده نمي شود و توجيه پزشكي و منطقي دارد. فراموشي زياد، حواس پرت بودن، گم كردن وسايل شخصي، داشتن عجله و نداشتن صبر كافي در رعايت نوبت، صحبت كردن زياد و تحركات بيش از حد از جمله عمومي ترين علائم بيش فعالي كودكان به شمار مي آيد. در صورتي كه علائم ياد شده را در كودك خود مشاهده مي كنيد براي انجام آزمايشات و تشخيص و درمان بيش فعالي كودكان به روانپزشك مراجعه كنيد.

يكي ديگر از اختلالات رايج در كودكان، پرخاشگري در كودكان است. پرخاشگري نيز مانند بيش فعالي از شايع ترين اختلالات رفتاري در كودكان و به ويژه نوجوانان است. پرخاشگري در كودكان، تحت تاثير عوامل ژنتيكي، الگو برداري از اطرافيان، خصوصيات فردي، عوامل محيطي و تاثيرات گروه سني در كودك ايجاد مي شود. پرخاشگري در كودكان مي تواند با انجام چند فرايند ساده نظير تغيير سبك تربيتي كودك، ايجاد يك گفتگوي دوستانه و آرام با كودك، الگوسازي آرام و مفيد براي كودك و انجام رفتار هاي تحسين برانگيز براي كودك كاهش پيدا كند.

ظهور و بروز اختلالاتي نظير بيش فعالي و پرخاشگري در كودكان و نوجوانان، در اكثريت قريب به اتفاق اين گروه هاي سني رخ مي دهد. هنر آن است كه والدين و بزرگسالان اين قشر، با تدبير، حفظ آرامش و مشاوره با يك روانشناس نحوه صحيح برخورد و تربيت آن ها را ياد بگيرند و تمرين كنند و اين اختلالات را در آن ها كنترل كنند.

مقالات كاربردي وولك در زمينه هاي مختلف روانشناسي كودك براي رشد و تربيت فرزند شما قابل مشاهده است. با مراجعه به سايت وولك و ورود به بخش مقالات كاربردي مي توانيد به تمامي اين نكات دسترسي داشته باشيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۹:۵۵ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی