دوربين
تكنولوژي

بيش فعالي در كودكان يا اختلال كم توجهي در آن ها به حالتي گفته مي شود كه در آن كودك دقت و تمركز كافي براي يادگيري مسائل را نداشته باشد. فعاليت هاي تحركي در كودكان بيش فعال بسيار بيشتر از حد معمول بوده و فقدان توجه و ميل به ديده شدن در اين كودكان بسيار بالاست. بيش فعالي در كودكان به دو نوع اختلال بيش فعالي و اختلال كم توجهي تقسيم مي شود. در اختلال بيش فعالي شاهد بيش فعاليتي نظير تحركات بيش از حد مانند تحرك دست و پاي بي قرار، فعاليت هاي صدايي مانند ايجاد سر و صداي زياد با هدف ديده شدن، تحركات و راه رفتن هاي بي هدف و مداوم هستيم.

در اختلال كم توجهي بيش فعالي در كودكان بي دقتي در انجام كار ها، حواس پرتي و مسئوليت پذيري كم، فراموش كار بودن تحت تاثير حواس پرتي، عدم برنامه ريزي در انجام كار ها، گم كردن وسايل شخصي و گوش نكردن به صحبت هاي ديگران بسيار مشاهده مي شود. تشخيص و درمان بيش فعالي در كودكان، بايد تا قبل از 7 سالگي و توسط روانپزشك كودك انجام شود.

يكي ديگر از اختلالاتي كه ممكن است براي هر كودكي در اين سنين اتفاق بيفتد، موضوع ترس در كودكان است. كودك در ابتداي تولد خود اصلا با معني ترس آشنا نيست و به همين علت از هيچ چيز نمي ترسد و بسيار جسور است؛ اما به مرور و با بزرگتر شدن، از آن جايي كه درك كودك از محيط پيرامون خود بيشتر مي شود و آگاهي بيشتري نسبت به آدم ها و اطراف خود پيدا مي كند، ترس در او ايجاد مي شود.

ترس در كودكان انواع مختلفي دارد؛ ترس دور بودن يا از دست دادن والدين، ترس از جداشدن والدين از يكديگر، ترس از ارتباط با غريبه ها، ترس از موجودات عجيب و متعدد، ترس از دكتر و آمپول، ترس از حمام و سرويس بهداشتي، ترس از تنهايي و... برخي از انواع ترس در كودكان به شمار مي آيند. راهكار هاي متعددي براي مقابله با ترس كودكان، از سوي روانشناسان كودك ارائه شده است كه مي توانيد با مراجعه به آن ها براي درمان و ازبين بردن اين اختلال در كودكان اقدام كنيد.

ترس در كودكان عواقب گوناگوني براي بچه ها دارد؛ يكي از اين عواقب كه به وفور در كودكان زير5 سال ديده مي شود، شب ادراري در كودكان است. پديده اي كه وقوع آن تا دو سالگي در كودكان طبيعي است اما تداوم شب ادراري در كودكان، بايد توسط والدين آن ها ريشه يابي شود. شب ادراري در كودكان مي تواند تحت تاثير ژنتيك، رژيم غذايي و ترس در كودكان باشد كه در اين بين ترس كودكان از جايگاه مهم تري براي درمان شب ادراري در كودكان برخوردار است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۷:۰۷ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی