دوربين
تكنولوژي

 

يكي از تاثيرات بسيار مهمي كه داستان كودكانه در رشد كودكان دارد، گسترده شدن دايره لغات در ذهن كودك و به دنبال كمك به بهبود حرف زدن كودكان مي باشد. خواندن داستان كودكانه براي بچه ها، كلمات و واژگان جديدي را وارد ذهن آن ها مي كند و آن ها با ثبت اين كلمات در ذهن خود، سعي در يادگيري تلفط اين كلمات مي كنند و به اين ترتيب گنجينه لغات خود را وسيع تر مي كنند.

هر چه داستان هاي بيشتري براي كودك خوانده شود و با او بيشتر صحبت كنيد، سرعت حرف زدن كودكان بالاتر رفته و هوش و مهارت هاي  كلامي او افزايش پيدا مي كند. براي بالا بردن هوش تكلمي در كودكان خود سعي كنيد داستان هاي متفاوت و متنوع براي او بخوانيد و هم چنين كلمات را براي او به صورت شمرده شده و واضح بيان كنيد تا كودك با تلفظ صحيح آن واژه را ياد بگيرد.

يكي ديگر از تاثيرات خواندن داستان كودكانه بر حرف زدن كودكان، جمله بندي هاي صحيح در كودكان است. كودك در ابتدا كه حرف زدن را ياد مي گيرد، در اداي درست كلمات و چسباندن آن ها به هم و تشكيل جمله مشكل دارند و به مرور ياد مي گيرند؛ روايت داستان كودكانه براي كودكان، سرعت يادگيري اين مهارت ها را بالاتر مي برد و كودك زودتر جمله بندي و ترتيب كلمات در جمله را فرا مي گيرد.

داستان كودكانه علاوه بر بالا بردن مهارت كلامي در حرف زدن كودكان، باعث بالا رفتن مهارت نوشتاري در آن ها در سنين بالاتر و مدرسه نيز مي شود. هر چه كودك داستان هاي بيشتري شنيده باشد، هوش زباني و تكلمي او بيشتر تقويت شده و بازي با كلمات را بهتر از ساير همسالان خود ياد مي گيرد و در نتيجه نگارش يك متن براي او آسان تر است.

داستان هاي صوتي كودكانه وولك با شيوه روايتي صحيح براي كودكان، براي بالا بردن اين مهارت هاي كلامي در كودكان بسيار مناسب هستند. والدين عزيز مي توانند با مراجعه به سايت voolak و ورود به بخش قصه هاي كودكانه به انبوهي از داستان در فرمت هاي مختلف متني، صوتي و تصويري دسترسي داشته باشند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۸:۵۱ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی