دوربين
تكنولوژي

گوش دادن بچه ها به يك داستان كودكانه آموزنده ومفيد، در رشد روحي و رواني آن ها تاثير بسيار زيادي دارد. لذا انتخاب يك داستان خوب براي بچه ها بسيار حائز اهميت است. داستاني كه مي خواهيد براي كودك خود روايت كنيد بايد متناسب با ذوق و سليقه كودك شما باشد تا انگيزه و هيجان كافي را براي دنبال كردن موضوع داستان در كودك شما ايجاد كند. داستان هايي كه با علايق كودك همسو نيستند كودك را به سرعت خسته و كلافه كرده و انرژي را از او مي گيرند. حتي اين كار ممكن است علاقه كتبخواني در سنين بالاتر را از كودك سلب كند.

خواندن داستان كودكانه براي كودك، قبل از خواب، باعث ايجاد آرامش در كودك شده و خواب راحتي را براي او به ارمغان مي آورد. داستان هاي شبانه اي كه مي خواهيد براي كودك بخوانيد بايد محتوايي داشته باشد كه به آرام شدن جسم و روح كودك كمك كند و او را آرامش خواب نزديك تر كند. كودكي كه در طول روز مشغول بازي و تريح و شيطنت هاي متعدد بوده، حالا در شب بايد آن شيطنت و خستگي ها را كنار بگذارد و با آرامش به خواب برود.

داستان هايي كه محتواي هيجان انگيز يا منفي دارند به گونه اي كه كودك را براي بازي يا شيطنت تحريك مي كنند، براي قبلا از خواب كودك مناسب نيستند و چه بسا تثبيت ماجراي اين داستان ها منجر به بدخوابي كودكان در طول شب شود. زماني كه كودك با داستان ارتباط ذهني برقرار مي كند، جريان داستان در ذهن او ثبت مي شود و او مدام ذهن خود را با كاراكتر هاي داستان مرتبط مي كند؛ لذا داستان هاي ماجرايي و هيجان انگيزو منفي قبل از خواب كودكان، ذهن كودك را در ماجراي داستان نگه مي دارند و بدخوابي كودكان را به دنبال دارند و روايت اين داستان ها در طول روز براي كودكان مفيد تر است.

هم چنين داستان هايي كه داراي مضامين منفي و ترسناك هستند، منجر به ايجاد ترس در كودكان نيز مي شوند. ترس كودكان از داستان هاي منفي و داراي هيجانات كاذب مي تواند تاثيرات بد زيادي در روند رشد شخصيتي آن ها داشته باشد. ترس كودكان دلايل و عوامل فراواني را شامل مي شود كه يكي از اين عوامل محتواي داستان هاي كودكانه اي است كه براي بچه ها روايت مي شود. هر كودك با توجه به شخصيتي كه دارد داراي سلايق و علايق متعددي است؛ برخي كودكان شنيدن داستان هاي ترسناك را دارند و با گوش كردن به اين داستان ها لذت مي برند در حالي كه برخي از كودكان از شنيدن اين داستان ها فرار مي كنند و دوست دارند داستان هاي تخيلي و آرام بخش گوش كنند و از آرامش آن لذت ببرند. لذا در انتخاب داستان كودكانه مهم ترين نكته اي كه بايد به آن دقت كنيد، تناسب محتواي داستاني با ذوق و سليقه كودكان مي باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۷:۰۲ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی