دوربين
تكنولوژي

از مهم ترين مباحث در زمينه رشد و تربيت كودك تا 5 سالگي مي توان به شب ادراري كودكان و استفراغ كودكان اشاره كرد. وجود اين اختلالات در سنين پايين در كودكان، امري طبيعي است اما ادامه دار شدن اين موضوع تا نوجواني در كودك اختلال محسوب شده و براي درمان آن بايد به پزشك مراجعه كرد.

شب ادراري كودكان دو نوع اوليه و ثانويه است؛ شب ادراري اوليه مربوط به دوران نوزادي كودك است كه كودك در اين دوران هيچ گونه تسلطي روي كنترل ادرار خود نداشته و شب ادراري را به صورت غير ارادي تجربه مي كند. اما شب ادراري ثانويه مربوط به زماني است كه كودك توانايي كنترل ادرار خود را حداكثر تا شش ماه داشته اما پس از آن از دست مي دهد.

شب ادراري بر اثر عوامل گوناگوني ممكن است رخ دهد و عوامل جسمي، روحي و طبيعي زيادي در بروز آن موثر هستند؛ از عوامل جسمي تاثير گذار در بروز شب ادراري مي توان به ظرفيت مثانه، فعاليت كليه ها و خواب بودن مغز اشاره كرد.

ژنتيك، رژيم غذايي و تغذيه كودك، وجود ترس و اضطراب در شخصيت كودك و خواب عميق جسم و روح كودك، از جمله عوامل طبيعي تاثيرگذار در شب ادراري كودكان است.

حالت شير دهي به نوزادان و وضعيت غذا خوردن بچه ها در ايجاد حالت تهوع و استفراغ كودكان تاثير گذار است. وجود عفونت هاي گوارشي و غير گوارشي، مسموميت، مشكلات آپانديسيت، استرس، مشكلات ناشي از تنگي دهانه معده به روده از ديگر عوامل تاثير گذار در استفراغ كودكان مي باشند.

استفراغ كودكان وبرگرداندن شير توسط آن ها در دوران نوزادي تا حدود چهار پنج ماهگي، حالت طبيعي دارد اما اگر در انجام اين كار، كودك با مشكل مواحه باشد و حس بدحالي به او دست داد، موضوع را جدي بگيريد و به پزشك مراجعه كنيد.

در رابطه با استفراغ كودكان، خوب است بدانيد كه كودكان تا مدتي پس از تولد تلاش مي كنند تا نحوه صحيح شير خوردن و غذا خوردن را بياموزند، و در اين دوران آزمون و خطا، برگرداندن شير و استفراغ در آن ها كم و بيش طبيعي است. با گذشت زمان و به مرور كه كودكان مسير درست شير خوردن را مي آموزند، تعداد دفعات استفراغ كودكان و برگرداندن شير در ان ها نيز كم تر مي شود.

در وولك مقاله هاي مفيدي در زمينه موضوعاتي نظير شب ادراري كودكان، غذاي كودك، استفراغ كودك، خواب در كودكان و ... وجود دارند كه با مراجعه به سايت و انتخاب مقاله مورد نظر خود به راحتي مي توانيد به آن ها دسترسي داشته باشيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۰:۲۰ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی