دوربين
تكنولوژي

خواندن قصه كودكانه كوتاه براي بچه ها از مزيت ها و جذابيت هاي زيادي برخوردار است. كودكان از قوه تخيل بالايي برخوردارند و همين امر سبب شده است تا آن ها به شنيدن قصه و همزاد پنداري با كاراكتر هاي آن، بسيار علاقمند باشند.

كودكان بسته به شخصيت، روحيات و سليقه اي كه دارند، به شنيدن قصه كودكانه كوتاه هاي متفاوتي علاقمندند. قصه كودكانه كوتاه ماجرايي، قصه هاي احساسي، قصه هايي كه شخصيت هاي اصلي آن حيوانات هستند، قصه هاي تخيلي و غير واقعي از جمله پرطرفدارترين قصه هاي كودكانه هستند كه بچه ها به شنيدن انواع آن ها علاقمندند.

كودكان مي توانند در هر زمان كه دوست دارند و حوصله گوش كردن به داستان دارند، به شنيدن داستان بپردازند و البته كه والدين نيز بايد با روايت داستان براي كودك يا گذاشتن قصه هاي صوتي براي او، كودك را در اين مسير همراهي كنند.

زمان روايت قصه كودكانه كوتاه براي بچه ها، مي تواند قبل از خواب يا همراه با غذا خوردن كودك باشد. غذاي كودك همراه با موسيقي يا قصه كودكانه كوتاه، براي او بسيار دلچسب است و مي تواند بچه ها را به غذا خوردن علاقمند كند. اين كار به خصوص براي كودكاني كه مشكل بدغذايي دارند، بسيار موثر است.

غذاي كودك، انرژي مورد نياز كودك براي بازي و تفريح هاي او را تامين مي كند. اگر كودك به خوبي تغذيه نشود، سريع انرژي خود را از دست مي دهد و نمي تواند زا زمان هاي بيداري خود لذت كافي را ببرد.

براي رفع بدغذايي در كودكان، راهكار هاي متعددي از سوي روانشناسان كودك به والدين ارائه شده است كه در ادامه به چند مورد از آن ها مي پردازيم.

            براي آن كه كودك به غذا خوردن علاقمند شود، محيط غذاي كودك را به طور كامل و طبق سليقه كودك براي او فراهم كنيد، اگر كودك گوش كردن به موسيقي را دوست دارد، براي او موسيقي مورد علاقه اش را پخش كنيد؛ اگر كودك دوست دارد در هنگام بازي غذاي خود را تناول كند، با ايجاد بازي و سرگرمي او را به غذا خوردن دعوت كنيد.

            به هيچ وجه در غذاي كودك، سخت گيري نكنيد و او را به خاطر غذا نخوردن مورد تنبيه و سرزنش قرار ندهيد، بلكه برعكس او را تشويق به خوردن غذا كنيد و براي او از مزيت هاي غذا خوردن صحبت كنيد؛ مثلا به او بگوييد كه با خوردن فلان غذا او قوي مي شود و مي تواند به آرزوهايش برسد.

            در وعده هاي غذايي كودك سعي كنيد از يك نوع غذا براي او استفاده كنيد و گزينه هاي ديگري براي غذا خوردن در اختيار كودك قرار ندهيد تا كودك در اين مورد بدعادت نشود. درست است كه توجه به وعده هاي غذايي كودك لازم است اما در اين راه نبايد كودك از مسير تربيتي درست خود خارج شود.

با مراجعه به سايت voolak و مطالعه مقاله هاي روانشناسي كاربردي در آن، مي توانيد با راه هاي تربيت و رشد كودك آشنا شده و كودك خود ار به شكل اصولي تربيت كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۳:۴۵ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی