دوربين
تكنولوژي

خواندن قصه براي كودكان، آن ها را به دنياهاي تخيلي خود مي برد و لحظات شاد و رويايي براي آن ها مي آفريند. همزاد پنداري با شخصيت هاي موجود در قصه، اولين و ساده ترين دستاوردي است كه قصه براي كودكان به ارمغان مي آورد.

خواندن قصه براي كودكان مستلزم شرايط خاصي است كه توجه به آن ها تاثير داستان را روي كودك بيشتر مي كند. صداي راوي داستان، لحن قصه خواني براي كودكان و نوع داستاني كه براي كودكان روايت مي شود، در موثر بودن داستان روي ذهن كودك تاثيرگذار است.

بهتر است براي قصه اي كه براي كودك مي خوانيد، برنامه خاصي داشته باشيد، در ابتداي قصه خواني براي كودكان، سعي كنيد از انواع ژانر هاي قصه براي كودكان استفاده كنيد تا سليقه كودك در داستان شنوي دستتان بيايد و پس از آن كه با علايق كودك خود آشنا شديد، از داستان هاي پرطرفدار و سليقه كودك براي او استفاده كنيد.

در ميان ژانر هاي مختلف داستان هاي ماجرايي و تخيلي بيشترين طرفدار را به خود اختصاص مي دهند؛ چراكه ذهن كودكان ماجراجو است و به دنبال كشف حقايق و ماجراهاي مختلف مي رود و دوست دارد كه هر چيزي را براي خود واكاوي كند.

اگر داستاني كه براي كودك خود روايت مي كنيد داراي جريان و شخصيت هاي غير واقعي است، قبل از داستان براي كودك توضيح دهيد و به او بگوييد كه احتمال وقوع اين اتفاقات در دنياي واقعي بسيار كم است؛ در اين شرايط كودك را از خطر ترس هاي بعد از شنيدن داستان دور مي كنيد.

پرخاشگري كودكان، يكي ديگر از معضلاتي است كه كودكان و والدين آن ها با آن دست و پنجه نرم مي كنند. پرخاشگري در كودكان به دلايل متعددي ظاهر مي شود؛ الگو برداري شايع ترين دليل بروز پرخاشگري در كودكان است. اگر در خانه و نزديكان كودك، فردي پرخاشگر و عصبي وجود داشته باشد، احتمال بروز پرخاشگري در آن ها بيشتر از ساير كودكان است. كودكان رفتار ما را مي بينند و از ما ياد مي گيرند؛ لذا بهتر است در مقابل كودكان بيشترمراقب رفتار خود بوده و بر اعصاب خود تمركز داشته باشيد.

عامل شايع ديگر در بروز پرخاشگري در كودكان، وجود ترس و اضطراب درون كودك مي باشد. استرس و نگراني هايي كه كودكان با خود حمل مي كنند، باعث بروز پرخاشگري در رفتار آن ها مي شود.

مدرسه يك عامل ديگر در پرخاشگري كودكان است. كودكان در مدرسه از طريق الگوبرداري از مربيان و بچه هاي ديگر، پرخاشگري را ياد گرفته و وارد شخصيت خود مي كنند.

سايت voolak حاوي مقاله هاي كاربردي و روانشناسي متعددي در زمينه روانشناسي كودك مي باشد؛ كه با مراجعه به سايت و انتخاب مقاله مورد نظر خود، مي توانيد اطلاعات خود را در زمينه رشد و تربيت كودكان خود بالا ببريد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۴:۰۳ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی