دوربين
تكنولوژي

نوشتن و روايت يك داستان كودكانه براي كودكان، به طوري كه با كودك به پاي داستان بنشيند و به آن علاقمند شود، دشوار تر از نوشتنن داستان هاي بزرگسال است. كودكان ذاتا روحيه بازيگوش و عدم تمركز در وجود خود دارند و به همين سبب، ايجاد تمركز در روان كودك براي تعريف كردن داستان كودكانه براي او، مهارت و هنري است كه والدين خيلي به ان نياز دارند.

روايت داستان كودكانه براي بچه ها، به صورت مستمر و در زمان هاي مناسب، براي ايجاد تمركز و ارتقاء آن در ذهن كودك، بسيار كمك كننده است. يكي ديگر از راه هاي بالا بردن تمركز در گوش دادن به داستان در كودكان، پرسيدن سوال هايي از محتواي داستان روايت شده، از كودك است. اين كار، كودك را ترقيب مي كند تا روي داستان تمركز داشته باشد و به محتواي آن مشرف باشد؛ تا بتواند از اين پرسش ها سربلند بيرون بيايد.

تعريف كردن داستان كودكانه براي بچه ها هم چنين منجر به علاقه ي كودك به مطالعه كتاب شده و عادت كتابخواني را در آن ها، ايجاد و تقويت مي كند. كتاب خواندن باعث رشد و تقويت فعاليت هاي ذهني و رشد شخصيت هر فرد در زندگي مي شود.

افزايش اعتماد به نفس و تقويت مهارت هاي شنيدن در كودكان، از ديگر تاثيرات روايت داستان كودكانه براي بچه ها است.

وقتي كودك داستاني را كه شما برايش روايت مي كنيد، گوش مي دهد؛ در ذهن خود محتوا و شخصيت هاي داستان را پردازش كرده و در ذهن خود سعي مي كنند با آن ها ارتباط برقرار كنند. اين برقراري ارتباط، باعث ايجاد مفاهيم و ارزش ها در ذهن كودك شده و بدين ترتيب شخصيت كودك را شكل مي دهند.

كودكان نيز مانند بزرگترها، علاوه بر رسيدگي هاي جسمي و تامين خوراك و پوشاك، به رسيدگي هاي روحي و رواني نيز نياز دارند. همه ما مي دانيم كه كتاب ها و داستان ها، غذاي روح انسان ها هستند.لذا روايت داستان براي كودكان، منجر به تقويت روح آن ها از همان سنين تا بزرگسالي شده و بسياري از خلا هاي آن ها را برطرف مي كند.

تعريف كردن داستان براي كودكان، باعث افزايش آگاهي و دانش هاي آنان نيز مي شود. اين آگاهي و اطلاعاتي كه كودك از طريق داستان كودكانه كسب مي كند، بستگي به محتواي داستاني دارد كه براي كودك تعريف مي كنيد. بنابراين بهتر است داستان هايي كه براي كودكان انتخاب مي كنيد، طيف موضوعات متنوعي را در بر بگيرند. براي مثال داستان هاي تاريخي و ملي منجر به افزايش آگاهي كودك در زمينه تاريخ و آداب و رسوم وطن، داستان هاي تخيلي منجر به افزايش فعاليت هاي ذهني تخيلي و روايت داستان هاي علمي باعث افزايش اطلاعات علمي در كودكان مي شود.

مجموعه وولك با در برداشتن طيف گسترده اي از داستان هاي متنوع براي كودكان، در تلاش است تا رد رشد شخصين كودكان ششما تقش داشته باشد. با مراجعه به سايت وولك مي توانيد داستان مورد علاقه فرزندتان را جستجو كنيد يا داستان اختصاصي كودك خود را سفارش دهيد و آن را براي كودك خود روايت كنيد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۹:۰۹ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی