دوربين
تكنولوژي

در ميان فرمت هاي مختلف داستان ها، قصه صوتي براي كودكان جذابيت هاي خاص خود را دارد. اين كه يك داستان از روي كتاب يا هر فرمت ديگري، به شكل صدا و صوت براي كودكان روايت شود، و كودك به جاي هر شخصيت صداي خاصي را بشنود، ارتباط كودك با داستان را عميق تر كرده و باعث مي شود كودك داستان را بهتر درك كند و تمركز حواس كودك را بالا مي برد.

طبق سخني از افلاطون، فيلسوف بزرگ يوناني، تاثيري كه روايت داستان ها روي تربيت و پرورش كودك دارند، به مراتب بيشتر از تربيت هاي فيزيكي و جسمي است. لذا داستان گويي براي كودكان از ملزومات تربيت كودكان در سنين پايين است.

شيوه اي كه قصه براي كودك روايت مي شود در تاثيرگذاري آن براي كودك، نقش مهمي را ايفا مي كند. شيوه قصه گويي براي كودكان، در قصه صوتي، با شيوه هاي قصه گويي بزرگسالان متفاوت است. شيوه ي قصه گويي براي كودكان بهتر است به صورت شمرده شده و با مكث همراه باشد، تا كودك فرصت تمركز روي داستان و پردازش رو ي آن را داشته باشد.

امروزه كه اكثريت والدين شاغل هستند و كمتر وقتي براي بازي و سرگرمي و قصه گويي براي كودك خود پيدا مي كنند، قصه صوتي به عنوان كمكي براي والدين آمده است تا اين خلا را براي بچه ها جبران كند.

روايت داستان هاي متنوع براي كودكان تاثيرات بزرگي رو شخصيت و تريبت آن ها مي گذارد كه در اين مقاله به برخي از آن ها اشاره مي كنيم:

داستان گويي چه توسط والدين و چه به صورت قصه صوتي براي كودكان، منجر به بالا رفتن تمركز حواس و به دنبال آن تحريكحس كنجكاوي در كودكان شده و مهارت هاي شنوايي آن ها را تقويت مي كند.

روايت داستان هاي كودكانه براي بچه ها، دايره لغات ذهني آن ها را بزرگتر كرده و باعث آشنا شدن كودكان با كلمات بيشتر و اصطلاحات زبان مادري خود مي شود.

خواندن كتاب از كودكي تا بزرگسالي منجر به تقويت و رشد حافظه در انسان مي شود. بنابراين بهتر است فرزندان خود را از همان كودكي به كتاب خواندن عادت دهيد.

داستان گويي براي بچه ها باعث بالارفتن قدرت حل مسئله و بهبود در فرايند يادگيري آن ها در بزرگسالي مي شود.

برخي از قصه صوتي هاي معروفي كه تا كنون براي كودكان ضبط شده اند:

  1. قصه صوتي شازده كوچولو
  2. قصه هاي كليله و دمنه صوتي
  3. قصه صوتي بز زنگوله پا
  4. قصه صوتي شنل قرمزي
  5. قصه صوتي جوجه اردك زشت
  6. قصه صوتي عمو نوروز
  7. قصه صوتي سيندرلا
  8. قصه هاي صوتي حسني
  9. قصه صوتي حيوانات
  10. قصه صوتي دختراي ننه دريا

براي پيدا كردن قصه صوتي مورد علاقه كودك خود مي توانيد به سايت voolak مراجعه كنيد. مجموعه وولك صدها قصه صوتي و تصويري در آرشيو خود دارد كه با جستجو و انتخاب هر يك از آن ها، لحظات خوش و به ياد ماندني را براي كودك خود خلق مي كنيد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۰:۴۰ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی