دوربين
تكنولوژي

كاغذ سنگي همان گونه كه از نامش پيداست، كاغذي است كه از سنگ توليد مي شود. متريال اصلي سازنده كاغذ سنگي، پودر سنگ مرمر و پسماند هاي معادن سنگي كه از جنس كربنات كلسيم هستند، مي باشد. توليد كاغذ سنگي براي نخستين بار در كشور تايواني مورد آزمايش قرار گرفت و نيز توليد انبوه آن براي اولين بار در كانادا به سرانجام رسيد.

كاغذ سنگي بدون قطع درختان و تنها با استفاده از بافت سنگ ها توليد مي شود؛ اين در حالي است كه براي توليد انبوه كاغذ سلولزي حتما بايد درختان زيادي قطع شوند، جنگل هاي بسياري در دنيا از بين بروند و طبيعت و محيط زيست بسياري آسيب هاي ديگر را متحمل شوند.

با توجه به متفاوت بودن بافت هاي دو نوع كاغذ سنگي و سلولزي، خصوصيات و ويژگي هاي اين كاغذ ها نيز كاملا با يكديگر متفاوت بوده و در واكنش با مواد، رفتارهاي گوناگوني را از خود نشان مي دهند.

براي مثال كاغذ سنگي در برابر پارگي مقاومت بيشتري از كاغذ سلولزي از خود نشان مي دهد؛ يا كاغذ هاي سلولزي براي نوشتن مناسب ترند.

كاركرد هاي كاغذ سنگي با توجه به چگالي هاي مختلفي كه دارند، متفاوت است. از كاغذ سنگي هاي با چگالي كمتر مي توان براي بسته بندي هاي غذايي استفاده كرد. اين دسته از كاغذ سنگي ها مي توانند جايگزين مناسبي براي نايلون هاي پلاستيكي در طبيعت باشند؛ زيرا علاوه بر استقامت بالايي كه دارند، زودتر از پلاستيك ها تجزيه شده و به چرخه ي طبيعي باز مي گردند.

كاغذ سنگي با قرار گرفتن در گرما و دماهاي بالا، شكل خود را از دست مي دهد و نرم مي شود. همين خصوصيت در كاغذ هاي سنگي سبب شده است تا آن ها زودتر از پلاستيك ها به چرخه ي طبيعت باز گردند. لازم به ذكر است از آن جا كه كاغذ هاي سنگي در برابر پارگي مقاومت بالايي دارند و به راحتي خرد نمي شوند؛ بر خلاف كاغذ هاي سلولزي، قابليت بازيافت ندارند و در شرايط عادي در طبيعت تجزيه نمي شوند؛ اما براي تجزيه آن ها كافي است آن ها را مقابل نور و دماي خورشيد قرار داد تا با گذشت زمان و بدون صرف هزينه و انرژي، شكل محكم خود را از دست داده و نرم شوند. كاغذ سنگي نرم شده در كارخانه ها، به شكل هاي مختلف تغيير حالت داده و دوباره قابل استفاده مي شود.

بنابراين كاغذ سنگي ها نسبت به مواد پلاستيكي زيست تخريب پذيرترند و بهتر است تا حد امكان جايگزين پلاستيك ها در روزمره باشند. لكن در حالت كلي مواد زيست تخريب پذيري به شمار نمي آيند و براي برگشتن به طبيعت بايد در معرض نور خورشيد و دماي بالا قرار گيرند تا به مرور زمان تجزيه شوند.

 چگالي هاي بالا تر در كاغذ هاي سنگي مي توانند براي توليد مقوا و جعبه هاي محكم مورد استفاده قرار بگيرند. از اين كاغذ سنگي ها هم چنين مي توان براي كيسه هاي بسته بندي مصالح ساختماني نظير سيمان، كه استحكام بالايي مي طلبند، استفاده كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره ي كاغذ سنگي و انواع آن مي توانيد به سايت شركت آذرخش آدلي ايرانيان مراجعه نماييد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۸:۴۹ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی