دوربين
تكنولوژي

شب ادراري كودكان به اختلالي در كودكان اشاره دارد كه در آن ادرار كودك در هنگام خواب، به طور غير ارادي از مثانه او خارج شود. اين خروج غير ارادي، به دليل شكل نگرفتن اعصاب كودك و عدم تكامل سيستم عصبي او، تا 3 سالگي در كودكان امري نرمال به شمار مي آيد؛ اما از بعد از 3 سالگي در كودكان به اختلال و عارضه اي جدي تبديل مي شود كه بايد درمان شود.

شب ادراري مي تواند بر اثر استرس و اضطراب در كودكان، ترس در كودكان،تغذيه نامناسب و عوامل ژنتيكي متعدد در آن ها به وجود آيد. شب ادراري كودكان امري غير قابل كنترل براي آن هاست؛ به همين دليل سعي كنيد اصلا با كودكاني كه به اين عارضه مبتلا هستند با لحن تهديد آميز يا تحقير كننده صحبت نكنيد.

يكي ديگر از مسائل مهم در رابطه با رشد جسمي كودك، راه افتادن كودكان است. جسم كودكان با مصرف شير و تغذيه هاي مناسب به جذب كلسيم پرداخته و مفصل هاي آن شكل مي گيرد و تا 9 ماهگي اين روند ادامه پيدا مي كند و به تدريج با شكل گيري مفاصل و استخوان هاي كودك، او ياد مي گيرد كه روي پاهاي خودش بايستد و تعادل خودش را حفظ كند و راه بيفتد. راه افتادن كودكان مي تواند از 9 ماهگي تا پايان 18 ماهگي كودك طول بكشد؛ اين بازه زماني در كودكان مختلف، متفاوت است و به عواملي مانند سيستم عصبي كودك، رشد و نمو استخوان هاي بدن كودك و ژنتيك كودكان در اره افتادن كودكان تاثير گذار است.

دير حرف زدن كودكان يا اصطلاحا زبان باز كردن آن ها نيز يك دغدغه جدانشدني از والدين بچه هاست. شور و هيجان والدين در شنيدن نام خود از زبان كودك، غير قابل توصيف است، اما اين زمان در برخي از كودكان طولاني تر شده و اين قضيه پدر و مادر كودك را نگران مي كند.دير حرف زدن كودكان مي تواند به دليل پايين بودن هوش زباني و تكلمي در كودك باشد؛ كه براي بالا بردن اين هوش در كودكان مراجعه به روانشناس كودك و گذراندن جلسات گفتار درماني براي كودك مفيد خواهد بود. تمرين صحيت كردن با كودك و اداي درست واژگان مقابل او  در دوران بعد از 6 ماهگي نيز در ارتقاء هوش زباني و تكلمي كودك تاثيرگذار مي باشد.

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۰:۳۹ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی