دوربين
تكنولوژي

فوايد كاردستي كودكانه چيست؟ و چرا بايد به آن توجه كرد؟

به چيزي كه چشم، فكر و دست كودك در ساخت آن نقش دارند و نمايان كننده تفكر و خيال كودك است كاردستي گفته مي شود كاردستي كودكانه مي تواند شبيه سازي يكي از موجودات يا اجسام واقعي اطراف كودك باشد يا نمايي از خلاقيت و انچه در ذهن كودك وجود دارد و اصلا ما به ازا خارجي ندارد.

كاردستي كودكانه از دو جنبه براي كودك فايده دارد

از جنبه آموزشي: وقتي كودك به ساخت كاردستي مي پرازد مفاهيم جديدي را درك مي كند و ياد مي گيرد مثلا مي اموزد كه چگونه از قيچي و چسب و كاغذ و مقوا استفاده كند.

از جنبه پرورشي: وقتي كودك به ساخت كردستي مي پردازد قوع تخيل و خلاقيت او رشد مي كند و مي تواند با محدوديت كمتر فكر كند و قوه تخيل خود را رشد دهد

ساختن كاردستي كودكانه چه فوايدي دارد؟

  • وقتي كودك كاردستي مي سازد قوه يادگيري كودك افزايش پيدا مي كند چون دنياي كاردستي بسيار متنوع است كودك مي اموزد كه چگونه بايد توانمندي هاي جديد را ياد بگيرد و آنها را براي رسيدن به هدف خود مورد استفاده قرار دهد.
  • يكي ديگر از فوايد ساختن كاردستي كودكانه افزايش اعتماد به نفس است كودك وقتي با استفاده از مهارت هاي مختلفي كه مي آموزد مي تواند آنچه در ذهن و تصور خود دارد را بسازد اعتماد به نفس پيدا مي كند و مي فهمد كه با استفاده از توانمندي هاي خود مي تواند تخيلات و تصورات خود را جام عمل بپوشاند و به آنها برسد
  • كاردستي كودكانه به كودك مي آموزد كه احساسات و عقايد خود را در قالب كاردستي و نقاشي بيان كند پس كودك ياد مي گيرد كه مي تواند با استفاده از روش هاي احساسات و درك خود از محيط را براي ديگران بيان نمايد
  • كاردستي باعث افزايش مهارت هاي حركتي و ارتباطي كودك مي شود كودك در مراحل ساخت كاردستي بايد از دست و چشم خود بطور همزمان استفاده كند و اين يعني افزايش مهارت هاي حركتي كودك كه در آينده براي او بسيار مفيد خواهد بود.
  • به كودك امكان اظهار وجود مي دهد وقتي كودك مي بيند كه با دستان خود چيزي را بوجود آورده كه قبلا وجود خارجي نداشته حس اظهار وجود و نشان دادن خودش به ديگران در او تقويت مي شود.
  • در مهارت تصميم گيري كودك موثر است در ساختن يك كاردستي كودك بايد جنس كاردستي خود را انتخاب كند براي آن رنگ مناسبي پيدا كند و روش ساختن آن را انتخاب نمايد پس به كودك كمك مي كند كه فرآيند تصميم گيري را تمرين كند.
  • به كودك روابط اجتماعي و كار گروهي را مي آموزد. اغلب كودكان در جمع هايي از كودكان به ساختن كاردستي مي پردازند يعني با كمك تعدادي از هم سن و سالان خود اين سرگرمي را انجام مي دهند پس ياد مي گيرند كه با دوستان و هم سالان خود مشاركت كنندو كار گروهي و روابط اجتماعي را تمرين مي كنند و مي آموزند كه با استفاده از كارگروهي مي توان به به نتايج خوب و ايده آلي دست يافت.

سايت وولك منبع قابل اعتمادي براي بازي، آموزش و سرگرمي كودكان است.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۸:۴۹ ] [ امير ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی